План работы бібліятэкі
дзяржаўнай установы адукацыі “Пагосцкая сярэдняя школа Салігорскага раёна” на 2024/2025 год
І. Мэта і задачы бібліятэчна-інфармацыйнай дзейнасці
Мэта: Забеспячэнне адукацыйнага працэса ўсімі формамі і метадамі бібліятэчнага і інфармацыйна - бібліятэчнага абслугоўвання
Задачы:
- Забеспячэнне доступу да інфармацыі ўдзельнікам адукацыйнага працэса праз выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі
- Прыцягненне кожнага выхаванца да сістэматычнага чытання з мэтай паспяховага вывучэння вучэбных прадметаў, развіцця мовы і мыслення, пазнавальных інтарэсаў і здольнасцяў.
- Прыцягненне бацькоў навучэнцаў да сямейных чытанняў літаратурных твораў, масавым мерапрыемствам ў бібліятэцы.
- Правядзенне культурна-асветніцкай работы, накіраванай на садзеянне духоўнага развіцця навучэнцаў
- Кантрольныя паказчыкі дзейнасці
Паказчыкі |
01.06.2023 |
01.06.2024 |
Колькасць чытальнікаў: вучняў настаўнікаў |
79 58 22 |
74 54 20
|
Чытальнасць |
9.9 |
9.0 |
Наведванне |
747 |
705 |
Кніжны фонд |
5161 |
5084 |
Фонд падручнікаў |
4500 |
3768 |
Фонд медыятэкі |
2 |
2 |
Кнігавыдача |
780 |
666 |
Звяртальнасць |
0.2 |
0.1 |
III.Фарміраванне фонду бібліятэкі
Работа з фондам вучэбнай літаратуры
№ |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
1. |
Падвядзенне вынікаў руху фонду. Маніторынг забяспечаннасці вучняў падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі на 2024-20245навучальны год |
верасень |
|
2. |
Складанне спарваздачы аб забяспечаннасці вучняў падручнікамі і другой літаратурай |
верасень |
|
3 |
Прыём і выдача падручнікаў вучням. Забяспечыць выдачу падручнікаў ў поўным аб'ёме згодна вучэбным праграмам |
май, жнівень |
|
4. |
Складанне бібліяграфічнай мадэлі камплектавання фонду вучэбнай літаратуры: 1. Работа з пералікам вучэбных выданняў прапанаваных Міністэрствам адукацыі 2. Прыём і апрацоўка паступіўшых падручнікаў: афармленне накладных, запіс у ўліковыя формы, штэмпеляванне, афармленне картатэкі |
студзень - жнівень па меры паступлення |
|
5. |
Правядзенне работы па зберажэнні вучэбнага фонду (рейды па класам з праверкай падручнікаў) |
1 раз у чвэрць |
актыў бібліятэкі |
6. |
Спісанне вучэбнага фонду з улікам састарэласці і змены вучэбных праграм |
кастрычнік-снежань |
|
7. |
Вывучэнне і аналіз выкарыстання вучэбнага фонда |
на працягу года |
|
8. |
Папаўненне і рэдактаванне картатэкі вучэбнай літаратуры |
на працягу года |
|
9. |
Афармленне накладных на вучэбную літаратуру |
на працягу года |
|
10. |
Вядзенне журнала выдачы вучэбных выданняў |
май, верасень, студзень, чэрвень |
|
11. |
Інфармаванне настаўнікаў і вучняў аб новых паступленнях падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў, афармленне выставы “Новыя паступленні” |
верасень |
|
Работа з фондам |
|||
№ |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
1. |
Вывучэнне саставу фонду і аналіз яго выкарыстання |
чэрвень |
|
2. |
Сваечасовы прыем, сістэматызацыя, тэхнічная апрацоўка і рэгістрацыя новых паступленняў |
на працягу года |
|
3. |
Улік бібліятэчнага фонду |
па графіку інветарызацыі |
|
4. |
Фарміраванне фонду бібліятэкі традыцыйнымі і нетрадыцыйнымі носьбітамі інфармацыі |
па меры камплектавання |
|
5. |
Спісанне згубленых чытальнікамі выданняў, афармленне акта замены |
чэрвень |
|
6. |
Выдача дакументаў карыстальнікам бібліятэкі |
на працягу года |
|
7. |
Работа з фондам; афармленне фонду (палічныя, буквенныя размежавальнікі, індэксы), эстэтыка афармлення; выкананне правільной растаноўкі фонду на сцелажах; праверка правільносці растаноўкі фонду - забеспячэнне свабоднага доступу карыстальнікаў бібліятэкі да інфармацыі |
на працягу года |
|
8. |
Работа па зберажэнні фонду: арганізацыя фонду асабліва каштоўных выданняў і правядзенне перыядычных праверак па зберажэнні арганізацыя работ па мелкаму рамонту і пераплёту выданняў з прыцягненнем бібліятэчнага актыву складанне спісаў; забеспячэнне патрэбнага рэжыму сістэматызаванага захоўвання і фізічнага зберажэння бібліятэчнага фонду. Раз у месяц - санітарны дзень; сістэматычны кантроль за сваечасовым вяртаннем у бібліятэку выданых выданяў. |
на працягу года |
|
9. |
Спісанне састарэлай мастацкай літаратуры і літаратуры састарэлай па зместу |
чэрвень-снежань |
|
10. |
Забеспячэнне свабоднага доступу ў бібліятэчна-інфармацыйным цэнтры : да мастацкага фонду (для вучняў 1-11 класаў); да фонду перыёдыкі (для вучняў і настаўнікаў); да фонду падручнікаў (па запатрабаванні) |
|
|
11. |
Падрыхтоўка і правядзенне зверкі бібліятэчнага фонду ў бухгалтэрыі |
лістапад- снежань |
|
Камплектаванне фонду перыёдыкі |
|||
№ |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
1 |
Камплектаванне фонду перыядычнымі выданнямі ў адпаведнасці з адукацыйнай праграмай школы |
раз ў квартал |
|
2 |
Кантроль дастаўкі |
штодзённа |
|
3 |
Падшыўка перыядычных выданняў |
штотыднёва |
|
ІV. Інфармацыйная і даведачна-бібліяграфічная работа
№ |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
1. |
Складанне рэкамендаваных спісаў літаратуры, планаў чытання па заяўках настаўнікаў і навучэнцаў для класных гадзін, юбілейных дат і свят |
па заяўкам |
|
2. |
Выкананне тэматычных, фактычных і інфармацыйных даведак. Фарміраванне навыкаў незалежнага бібліятэчнага карыстальніка |
на працягу года |
|
3. |
Рэдактаванне і папаўненне тэматычных папак. Абнаўленне інфармацыі на стэндах: “Інфармацыя для навучэнцаў” |
на працягу года |
|
- V. Работа з карыстальнікамі
№ |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
Работа з вучнямі |
|||
1. |
Абслугоўванне вучняў згодна раскладу работы бібліятэкі |
на працягу года |
|
2. |
Прагляд чытацкіх фармуляраў з мэтай выяўлення даўжнікоў (з вынікамі пазнаёміць класных кіраўнікоў) |
1 раз ў чвэрць |
|
3. |
Праводзіць гутаркі з ізноў запісаўшыміся чытальнікамі аб культуры чытання кніг. Растлумачыць аб адказнасці за прычыненую шкоду кнізе, або падручніку |
на працягу года |
|
4. |
Рэкамендавать мастацкую літаратуру і перыядычныя выданні згодна ўзрастовым катэгорыям кожнага чытача |
на працягу года |
|
Работа з педагагічным калектывам |
|||
1. |
Інфармаванне настаўнікаў аб новай вучэбнай і метадычнай літаратуры , педагагічных журналах і газетах |
па меры паступлення |
|
2. |
Аказанне метадычнай дапамогі да ўрокаў |
на працягу года |
|
3. |
Пошук літаратуры і перыядычных выданняў па зададзенай тэматыцы. Падбор матэрылаў да прадметных тыдняў, для падрыхтоўкі школьных газет |
па меры паступлення |
|
4. |
Стварыць актыў бібліятэкі |
верасень |
|
5. |
Сіламі актыву праводзіць рамонт кніг, падшыўку журналў і газет |
на працягу года |
актыў |
6. |
Прыцягнуць актыў да работы на абанеменце пры выдачы кніг, падбору кніг для чытальнікаў |
на працягу года |
|
7. |
Прыцягваць актыў да правядзення масавых мерапрыемстваў |
на працягу года |
|
8. |
Праводзіць рэйды па праверцы стану школьных падручнікаў |
на працягу года |
|
VI. Рэклама бібліятэкі (рэсурсаў і паслуг )
№ |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
1. |
Актуалізацыя інфармацыйных стэндаў бібліятэкі |
по меры паступлення інфармацыі |
|
2. |
Падрыхтоўка наглядных інфармацыйных аб’яў аб выстаўках і мерапрыемствах, праводзімых бібліятэкай |
на працягу года |
|
3. |
Правядзенне зкскурсій у школьную бібліятэку |
верасень |
|
VII. Культурна- масавая работа (дадатак 1-9)
VIII. Узаемадзеянне з другімі структурнымі падраздзяленнямі школы і знешнімі арганізацыямі
|
|||
№ п/п |
Змест работы |
Срок выканання |
Адказны |
1. |
Абмен падручнікамі з калегамі з другіх бібліятэк і афармленне неабходнай дакументацыі |
па меры неабходнасці |
|
2. |
Правядзенне сумесных мерапрыемстваў з настаўнікамі-прадметнікамі |
на працягу года |
|
3. |
Аказанне інфармацыйнай і тэхнічнай дапамогі педагогу-арганізатару пры правядзенні агульнашкольных мерапрыемстваў |
на працягу года |
|
IX. Прафесійнае развіццё работнікаў бібліятэкі
№ |
Содержание работы |
Срок выканання |
Адказны |
1. |
Работа ў рамках раённага метадычнага аб’яднання школьных бібліятэкараў |
па плану работы РМА |
|
2. |
Самаадукацыя: чытанне перыядычных прафесійных журналаў загадаў, пісьмаў, інструкцый аб бібліятэчнай справе |
на працягу года |
|
3. |
Наведванне семінараў. Удзел ў рабоце тэматычных круглых сталоў. Прысутнасць на адкрытых мерапрыемствах. Індывідуальныя кансультацыі |
на працягу года |
|
4. |
Павышэнне кваліфікацыі |
па плану |
|
Бібліятэкар Л.Л.Дудзенка
Дадатак 1. Арганізацыя кніжных выстаў да знамянальных і памятных дат
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Класы |
Срок выканання |
Адказны |
||
1 |
17 верасня – дзень народнага адзінства |
Выстава |
1-9, 11 |
17 верасня |
|
||
2. |
210-летие со дня рождения Михаила Лермонтова |
Выстава |
1-9, 11 |
15 кастрычніка |
|
||
3. |
Да Дня маці |
Выстава |
1-9, 11 |
14 кастрычніка |
|
||
4. |
125 год з дня нараджэння Міхася Лынькова |
Выстава |
5-9, 11 |
30 лістапада |
|
||
5. |
225 год з дня нараджэння Івана Чыгрынава |
Выстава |
5-9, 11 |
21 снежня |
|
||
6. |
165-летие со дня рождения Антона Чехова |
Выстава |
5-9, 11 |
29 студзеня |
|
||
7. |
100 год з дня нараджэння Івана Навуменка |
Выстава |
5-9, 11 |
16 лютага |
|
||
8. |
Да Міжнароднага дня роднай мовы |
Выстава |
1-9, 11 |
21 лютага |
|
||
9. |
85 год з дня нараджэння Віктара Казько |
Выстава |
1-9, 11 |
23 красавіка |
|
||
10. |
120-летие со дня рождения Михаила Шолохова |
Выстава |
8,9, 11 |
25 мая |
|
||
Дадатак 2. Правядзенне культурна-інфармацыйных мерапрыемстваў у перыяд канікул |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
Выбяры сабе твор |
Экскурсія ў бібліятэку |
1-5 |
Восеньскія канікулы |
|
||
2. |
”Беларускія казкі” |
Квэст -гульня |
1-5 |
Зімовыя канікулы |
|
||
3. |
“Кніга – лепшы сябар” |
Брэйн-рынг |
1-5 |
Веснавыя канікулы |
|
||
Дадатак 3. Выхаваўчая і ідыялагічная работа |
|||||||
Ідыялагічнае, палікультурнае, грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне
|
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
К юбілейным датам беларускіх, рускіх і замежных пісьменнікаў, святам |
Выставы, дайджэсты, літаратурныя гасцёўні |
1-9, 11 |
На працягу года |
|
||
2. |
“Беларусь ў маім сэрцы”, да года якасці |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна дзеючая |
|
||
3. |
“Край любімы мой” |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна дзеючая |
|
||
4. |
“Слоўнікі нашы добрыя памочнікі” |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна дзеючая |
|
||
5. |
“Школьнікам аб правах дзіцяці“ |
Дайджэст каля выставы |
1-9,11 |
Тыдзень прававых ведаў |
|
||
6. |
“Беларускія пісьменнікі – дзецям” |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна дзеючая |
|
||
7. |
“Генацыд. Помнім усе! Помнім кожнага!” |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна дзеючая |
|
||
8. |
“Любімыя кнігі знакамітых людей |
Выстава-знаемства |
1-9,11 |
26.10.2024 |
|
||
9. |
“Школа – чытай” |
Выстава |
1-9, 11 |
Адзін раз ў чвэрць |
|
||
10. |
“Кнігі – юбіляры” |
Выстава |
1-9, 11 |
На працягу года |
|
||
11. |
“Вайна вачамі дзяцей” |
Выстава |
1-9, 11 |
21 лютага |
|
||
12. |
“Хатынь: сімвал вечнай памяці і смутку беларускага народа “ |
Гадзіна памяці |
6-9, 11 |
24 сакавіка |
|
||
13. |
Акцыя “Мы – грамадзяне Рэспублікі Беларусь“ (да дня Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь) |
Уручэнне кнігі-падарунка Прэзідэнта РБ на 14-годдзе |
7, 8 |
15 сакавіка |
|
||
14. |
“Дарагая сэрцу кніга аб вайне |
Выстава – савет |
1-9, 11 |
3 мая |
|
||
15. |
Мы чытаем пра вайну |
Дайджэст каля кніжнай выставы |
1-9, 11 |
7,8 мая |
|
||
16. |
“Сімвалы нашай Радзімы“ |
Тэматычная выстава (да дня Дзяржаўнага герба і сцяга Рэспублікі Беларусь) (другі тыдзень мая) |
5-9, 11 |
15 мая |
|
||
Дадатак 4. Духоўна-маральнае і эстэтычнае выхаванне |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
“Азбука маёй бібліятэкі“ |
Экскурсія па бібліятэцы |
1
|
Верасень |
|
||
2. |
“Кніжкіна бальніца запрашае лекараў” |
Гадзіна карыснага вольнага часу |
5-9, 11 |
11 студзеня |
|
||
3. |
“Лепшы клас па зберажэнню падручнікаў” |
Акцыя |
1-9. 11 |
Студзень |
|
||
4. |
Міжнародны дзень дарэння кніг. Акцыя “Падары сябру кнігу” |
Акцыя |
1-9, 11 |
14 лютага |
|
||
5. |
“Любім і ведаем родную беларускую мову |
Кніжная выстава, агляд літаратуры |
1-9, 11 |
22 лютага |
|
||
6. |
“Жаночы сілуэт на фоне гісторыі” |
Тэматычная выстава |
1-9, 11 |
1 сакавіка |
|
||
7. |
“Асветнікі Зямлі баларускай” |
Асветніцкая гутарка (да дня славянскай пісьменнасці 24 мая) |
6-9, 11 |
Май |
|
||
Дадатак 5. Выхаванне культуры бяспекі жыццядзейнасці і здаровага ладу жыцця |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
“Па старонцы аб шкодных звычках“ |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна дзеючая |
|
||
2. |
“Бібліятэка+ стадыён: тэрыторыя здароўя” |
Тэматычная выстава |
5-9, 11 |
14.09 |
|
||
3. |
Тыдзень бяспекі “Небяспека побач” |
Выстава |
1-9, 11 |
Кастрычнік |
|
||
4. |
“Тыдзень прафілактыкі шкодных звычак, СНІДу“ |
Тэматычная кніжная выстава |
1-9, 11 |
Лістапад- снежань |
|
||
5. |
“Чырвоная лента” |
Акцыя |
1-9, 11 |
Снежань |
|
||
6. |
Тыдень прафілактыкі правапарушэнняў |
Тэматычная кніжная выстава |
1-9, 11 |
Студзень |
|
||
7. |
Правы дзіцяці |
Выстава |
1-9, 11 |
Студзень |
|
||
8. |
“Прафесіяналізм. Адвага. Гонар” |
Кніжная выстава |
6-9, 11 |
18 студзеня |
|
||
Дадатак 6. Выхаванне псіхалагічнай культуры, патрэбы ў развіцці і самаразвіцці асобы |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
“Школа правільных паводзін” |
Кніжная выстава |
6-9 |
Лістапад |
|
||
2. |
“Мы жывем па законах” |
Выстава |
1-9, 11 |
Лістапад |
|
||
3. |
“Пагаворым аб ветлівасці” |
Час зносін з |
1-4 |
Красавік |
|
||
4. |
“Самыя незвычайныя музеі свету” |
Уяўнае падарожжа (да Міжнароднага дня музеяў – 18 мая) |
6-8 |
Май |
|
||
Дадатак 7. Эканамічнае, працоўнае і прафесійнае выхаванне |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
“Мір прафесій“ |
Выстава-савет |
9, 11 |
Сакавік |
|
||
2. |
“У свеце прафесій” |
Адкрыты агляд літаратуры |
9, 11 |
Снежань |
|
||
3. |
“Прафесіі XXI стагоддзя” |
Прафесійны брэйн-рынг |
8, 9, 11 |
Май |
|
||
Дадатак 8. Экалагічнае выхаванне |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
“Выгадуем кніжную ялінку” |
Акцыя |
1-9, 11 |
07.12 |
|
||
2. |
“Пазнаючым свет” |
Кніжная выстава |
1-9, 11 |
Пастаянна- дзеючая |
|
||
3. |
Кніжная паліца”Была тая боль і сапраўды чорнай” |
Дзень памяці Чарнобыльскай аварыі– 26 красавік) |
5-9, 11 |
26 красавіка |
|
||
Дадатак 9. Сямейнае і гендарнае выхаванне |
|||||||
№ п/п |
Назва |
Форма работы |
Клас |
Срок выканання |
Адказны |
||
1. |
“Выбіраем кнігі разам“ |
Наведванне бібліятэкі |
1 |
На працягу года |
|
||
2. |
Чытаем самі! Чытаем з намі! |
Акцыя |
1-9, 11 |
Май |
|
||
3. |
“Усе на Зямлі пачынаецца з мамы” |
Літаратурная гасцёўня (да Дня маці – 14 кастрычніка) |
1-11 |
14 кастрычніка |
|