Воспитательная работа

Программа воспитания

Пашпарт Праграмы выхавання

Дзяржаўнай установы адукацыі “Пагосцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Салігорскага раёна”

 

Назва Праграмы

Праграма выхавання Дзяржаўнай установы адукацыі Пагосцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Салігорскага раёна

Тэрмін дзеяння Праграмы

2021–2025 гг.

Распрацоўшчыкі Праграмы

Кіршанкова І.М., намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, Міхаленя А.М., старшыня вучэбна-метадычнага аб’яднання педагагічных работнікаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка, Чэчка І.У., педагог сацыяльны, Лычкоўская А.С., педагог-арганізатар, Палупанава С.Г., адказны за здаровы лад жыцця, Яфімчык Н.С., кіраўнік

па ваенна-патрыятычным выхаванні

Падставы для распрацоўкі Праграмы

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

Канцэпцыя бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь на 2021-2025 гг;

Праграма бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь на 2021-2025 гг.

Мэта

Стварэнне неабходных умоў для фарміравання грамадзянскіх

і патрыятычных якасцей навучэнцаў, развіццё сацыяльна сталай творчай асобы, здольнай быць суб'ектам сваёй жыццядзейнасці, засваенне навучэнцамі гуманістычных каштоўнасцей, ідэалогіі беларускай дзяржавы, культурных

і духоўных традыцый беларускага народа.

Задачы

1. Далучыць навучэнцаў да сістэмы сацыякультурных каштоўнасцяў, якія адлюстроўваюць багацце і своеасаблівасць гісторыі і культуры свайго краю, народа.

2. Стварыць спрыяльныя ўмовы для фарміравання цікавасці

да гісторыі роднага краю, імкнення да самастойнага пошуку пры вывучэнні роднай гісторыі.

3. Паглыбляць пачуццё любові і прыхільнасці да роднага краю, фарміраваць цікавасць да мінулага і сучаснасці ў жыцці Радзімы, да духоўных каштоўнасцей народа.

4. Фарміраваць у навучэнцаў пачуццё нацыянальнай самасвядомасці, грамадзянскасці і адказнасці за лёс сваёй Радзімы, усведамленне сваёй этнічнай прыналежнасці

да пэўнай культуры, народа, нацыянальнай самасвядомасці.

5.Выхоўваць павагу да закона, нормаў калектыўнага жыцця, развіццё сацыяльнай і грамадзянскай адказнасці

як найважнейшай характарыстыкі моладзі, што выяўляецца

ў клопаце пра дабрабыт сваёй краіны, яе ўмацаванне

і абароненасць.

6. Стварыць адзіны комплекс грамадзянскага, патрыятычнага навучання і выхавання, які рэалізуецца у ходзе правядзення пазакласнай і пазаўрочнай работы.

Прыарытэтны напрамак

Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне навучэнцаў

Тематычныя блокі 

Мы і наша школаˮ

Я і мая малая радзімаˮ

Разам у адзінствеˮ

Чакаемыя вынікі

-каштоўнаснае стаўленне да роднага краю, свайго народа, айчыннай культурна-гістарычнай спадчыны, дзяржаўнай сімволікі, законаў Рэспублікі Беларусь, народным традыцый, старэйшага пакалення;

-элементарныя ўяўленні аб інстытутах грамадзянскай супольнасці, найбольш значных старонках гісторыі краіны,

аб этнічных традыцыях і культурным набытку свайго краю,

аб прыкладах выканання грамадзянскага і патрыятычнага доўгу;

-першапачатковы вопыт спасціжэння каштоўнасцяў грамадзянскай супольнасці, нацыянальнай гісторыі

і культуры;

-вопыт ролевага ўзаемадзеяння і рэалізацыі грамадзянскай, патрыятычнай пазіцыі;

-вопыт сацыяльнай і міжкультурнай камунікацыі;

-пачатковыя ўяўленні аб правах і абавязках чалавека, грамадзяніна, сем'яніна, таварыша.

 

Анатацыя

 

         Дадзеная праграма з'яўляецца праграмай грамадзянска-патрыятычнага выхавання навучэнцаў. Яна разлічана на 5 гадоў, прадугледжвае ўдзел усіх навучэнцаў Ι-XΙ класаў установы адукацыі, выхаванцаў дашкольнай групы. Рэалізуецца на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Пагосцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Салігорскага раёна” у вучэбны і пазаўрочны час.

 

Аналіз сацыяльна-педагагічнай сітуацыі

 

Пошук новых шляхоў эфектыўнай арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстанове адукацыі абумоўлены тым, што дзяржаўная стратэгія забеспячэння росту канкурэнтаздольнасці краіны, яе паспяховага і ўстойлівага развіцця патрабуе ўдасканалення чалавечага патэнцыялу, што вызначаецца шмат у чым станам сістэмы адукацыі. Ва ўмовах вырашэння гэтых стратэгічных задач найважнейшымі якасцямі асобы становяцца ініцыятыўнасць, здольнасць творча мысліць і знаходзіць нестандартныя рашэнні, уменне выбіраць прафесійны шлях, гатоўнасць навучацца на працягу ўсяго жыцця.

Рашэнне гэтых задач магчыма ва ўмовах выкарыстання інавацыйных падыходаў да арганізацыі выхавання, міжведамаснага ўзаемадзеяння суб'ектаў, якія рэалізуюць праграму выхавання, і пры ўдзеле грамадскасці.

Змест выхаваўчай работы ўстановы адукацыі вызначаецца Канцэпцыяй, Праграмай бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь на 2021-2025 гады.

Увага педагагічнага калектыву засяроджана на стварэнне ўмоў для развіцця асобы навучэнцаў, іх творчых і індывідуальных здольнасцяў.

Для рэалізацыі Праграмы маецца неабходная матэрыяльная база. Ва ўстанове адукацыі маюцца 6 вучэбых кабінетаў для V-XI класаў, 4 вучэбныя кабінеты для I-IV класаў, спартыўная зала, бібліятэка, майстэрні.

Ва ўстанове адукацыі навучаецца 63 навучэнцы, 12 выхаванцаў, і працуе згуртаваны прафесійна кампетэнтны калектыў педагогаў. З 19 педагогаў установы адукацыі 10 з'яўляюцца класнымі кіраўнікамі, сярод якіх: з вышэйшай катэгорыяй - 3; з 1 катэгорыяй - 6; без катэгорыі - 1. Стаж работы да 5 гадоў - 1, больш за 15 гадоў - 9. Педагагічны калектыў у сваёй дзейнасці супрацоўнічае з бацькоўскай грамадскасцю. Гэта 49 сямей, з іх шматдзетных -11, непаўналетнія, якія знаходзіцца ў сацыяльна небяспечным становішчы - 0, непаўналетнія, з якімі праводзіцца індывідуальная прафілактычная работа - 0, 23 няпоўныя сям’і.

Установа адукацыі працуе ў адну змену. Ва ўстанове адукацыі дзейнічае шырокі спектр аб'яднанняў дадатковай адукацыі, секцый, ёсць школьнае  навуковае грамадства, працуюць дзіцячыя і маладзёжныя грамадскія арганізацыі, што дазваляе ўлічваць і развіваць розныя інтарэсы і здольнасці дзяцей.

Педагагічны калектыў вядзе актыўны пошук метадычных асноў сістэмнага і асобасна-арыентаванага падыходу ў сваёй працы.

Да ліку “моцныхˮ бакоў установы адукацыі варта аднесці:

  • высокую тэарэтычную і псіхалагічную падрыхтоўку педагогаў, адчувальных да інавацыйнай дзейнасці;
  • спрыяльны маральна-псіхалагічны клімат у калектыве;
  • аўтарытэт установы адукацыі ў навакольным соцыуме і сярод адукацыйных устаноў раёна;
  • шырокі спектр дадатковай адукацыі, які ўлічвае запыты навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў;
  • высокая задаволенасць навучэнцаў, законных прадстаўнікоў і педагогаў жыццядзейнасцю ўстановы адукацыі.

Да ліку асноўных праблем адукацыйнага працэсу і жыццядзейнасці школьнай супольнасці варта аднесці:

  • недастаткова эфектыўную сістэму сацыяльна-псіхалагічнай падтрымкі адукацыйнага працэсу;
  • патрэбу ў правядзенні сістэмнай работы па ўмацаванні здароўя навучэнцаў;
  • недастаткова эфектыўную работу органаў вучнёўскага самакіравання.

Ва ўстанове адукацыі ў цэлым паспяхова рэалізуюцца асноўныя падыходы і напрамкі выхавання. У выхаваўчай і ідэалагічнай рабоце вызначаны наступныя напрамкі: грамадзянскае і патрыятычнае, духоўна-маральнае, палікультурнае выхаванне, эканамічнае выхаванне, выхаванне ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання, працоўнае і прафесійнае выхаванне, выхаванне псіхалагічнай культуры, патрэбы ў развіцці і самаразвіцці асобы, інфармацыйнай культуры, сямейнае і гендарнае выхаванне, эстэтычнае выхаванне, выхаванне культуры быту і вольнага часу, арганізацыя шостага школьнага дня.

 

Аналіз сітуацыі

Актуальнасць праграмы абумоўлена арыентацыяй на новыя падыходы і праблемы грамадзянска-патрыятычнага выхавання, развіцця ў падрастаючага пакалення пазітыўна накіраваных сацыяльна значных бакоў, якасцяў, іх актыўнай праявы ў інтарэсах грамадства і дзяржавы. У апошнія гады адзначаецца асаблівая цікавасць да нацыянальнай, да гісторыка-культурнай спадчыны. Вяртанне гэтай тэматыкі ў адукацыйную прастору не толькі спрыяе ўмацаванню і далейшаму развіццю грамадзянскіх пачаткаў, але робіць адукацыйны працэс больш рэалістычным, канкрэтным, дакладным.

Рэаліі сённяшняга часу даюць нам падставу сцвярджаць, што патрыятычнае выхаванне моладзі мае настойлівую патрэбу ў новым імпульсе, у новых ідэях, формах, метадах працы, якія змаглі б закласці падмурак для выхавання грамадзяніна Рэспублікі Беларусь.

Фарміраванне грамадзянскасці і патрыятызму, павагі да нацыянальных традыцый, правоў і свабод чалавека, любові да Радзімы, сям'і, навакольнага асяроддзе разглядаецца намі ў якасці асноўных напрамкаў у выхаванні.

Практыка паказала, што выхаваць патрыёта, можна толькі абапіраючыся на традыцыі, гістарычны вопыт, нацыянальную культуру.

У выніку шматгадовай дзейнасці педагагічнага калектыву ўсьановы адукацыі склалася свая сістэма работы па фарміраванні ў навучэнцаў грамадзянскасці і патрыятызму. На працягу многіх гадоў выхаванне сродкамі краязнаўства з'яўляецца прыярытэтным. Выхаванне патрыятызму праз краязнаўства пашырае кругагляд, пазнавальныя інтарэсы навучэнцаў, далучае да творчай дзейнасці, фарміруе практычныя і інтэлектуальныя ўменні, дапамагае ў выбары прафесій.

Ва ўстанове адукацыі створана мадэль “Школа грамадзянска-патрыятычнага выхаванняˮ, дзе структурнымі кампанентамі з'яўляюцца: музей баявой славы, класныя калектывы, дзіцячыя арганізацыі, аб'яднанні па інтарэсах, вучэбныя заняткі, пазакласная работа па прадметах, факультатывы, валанцёрская дзейнасць, школьнае навуковае грамадства “Пошукˮ.

Важным цэнтрам выхавання ва ўстанове адукацыі, з'яўляецца музей баявой славы, які закранае разнастайныя інтарэсы навучэнцаў, садзейнічае развіццю актыўнай жыццёвай пазіцыі, творчага патэнцыялу, з'яўляецца каардынацыйным цэнтрам пошукава-даследчай працы.

Выхаваўчы патэнцыял музея выкарыстоўваецца класнымі кіраўнікамі, педагогамі дадатковай адукацыі, настаўнікамі-прадметнікамі пры правядзенні ўрокаў і пазакласнай работы.

Мы імкнемся да таго, каб у выніку нашай працы ў навучэнцаў з'явілася і ўмацавалася ўсведамленне ўласнай індывідуальнасці, павысілася самаацэнка, каб кожны адчуў цікавасць і павагу да сябе і сваёй Радзімы.

 

Канцэптуальныя асновы праграмы

 

У сучасных умовах праблема патрыятызму асабліва актуальная. Сёння карэнным чынам мяняюцца адносіны грамадзяніна Рэспублікі Беларусь да дзяржавы і грамадства. Ён атрымаў вялікія магчымасці рэалізаваць сябе як самастойную асобу ў розных галінах жыцця, і ў той жа час узрасла адказнасць за свой лёс і лёс іншых людзей. У гэтых умовах патрыятызм становіцца найважнейшай каштоўнасцю, інтэгруючай не толькі сацыяльны, але і духоўна-маральны, ідэалагічны, культурна-гістарычны аспекты.

Новы час патрабуе ад установы адукацыі зместу, формаў і метадаў грамадзянска-патрыятычнага выхавання, адэкватных сучасным сацыяльна-педагагічным рэаліям. З'яўляецца неабходнасць у дзейнасным кампаненце грамадзянска-патрыятычнага выхавання. Толькі праз актыўнае ўцягванне ў сацыяльную дзейнасць і свядомы ўдзел у ёй, праз змяненне клімату ўстановы, развіццё самакіравання можна дасягнуць поспехаў у гэтым кірунку.

Пад патрыятычным выхаваннем разумеецца мэтанакіраванае ўздзеянне на развіццё асобы – стварэнне ўмоў для фарміравання патрыятычнай свядомасці і паводзін дзяцей і навучэнскай моладзі. Выхаванне – гэта двухбаковы працэс ўзаемадзеяння выхавальніка і выхаванца. Таму патрыятычнае выхаванне мы будзем разглядаць як узаемадзеянне педагога і выхаванца, накіраванае на фарміраванне грамадзянскай культуры асобы.

Актуальнасць патрыятычнага выхавання зыходзіць з таго, што ў сучасных сацыяльна-палітычных і эканамічных умовах патрыятычнае выхаванне напаўняецца новым зместам.

Краязнаўства - ёсць найважнейшы фактар маральнага, інтэлектуальнага, эстэтычнага, працоўнага, асобаснага развіцця навучэнцаў. Аб'ектамі краязнаўства з'яўляюцца прырода, насельніцтва, гістарычнае мінулае, мастацтва, культура. Усе гэта аб'екты розных навук, і, такім чынам, пры іх вывучэнні выкарыстоўваюцца розныя метады, уласцівыя адпаведным абласцях веды. Ва ўсіх напрамкаў краязнаўчай дзейнасці маецца агульны прадмет вывучэння – край.

Знаёмства з мінулым, сапраўдным і магчымым будучым сваёй Радзімы, спрыяе фарміраванню ў навучэнцаў светапогляду, у які ўключаны ўсведамленне сваёй прыналежнасці да пэўнай нацыі і, як вынік - гонар за гэта. Веданне свайго краю, яго мінулага і сучаснасці нам неабходна для непасрэднага ўдзелу ў яго пераўтварэнні, паколькі родны край - жывая, дзейная часцінка вялікага свету.

Дзіцячы ўзрост з'яўляецца найбольш аптымальным для сістэмы грамадзянска-патрыятычнага выхавання, так як гэта перыяд самасцвярджэння, актыўнага развіцця сацыяльных інтарэсаў і жыццёвых ідэалаў.

Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне з'яўляецца адной з найбольш значных і складаных сфер выхавання, паколькі ў ёй фарміруецца не толькі адпаведныя светапоглядныя арыентацыі, ідэалы і прынцыпы, але адбываецца станаўленне неабходных асобасных якасцяў, якія забяспечваюць жыццядзейнасць грамадзян ва ўмовах сучаснага грамадства.

 

Прынцыпы праграмавання выхаваўчага працэсу

 

Прынцып варыятыўнасці выяўляецца ў арыентацыі працэсу праграмавання на стварэнне прасторы для самарэгуляцыі удзельнікаў праграмы, вызначэння індывідуальнай траекторыі кожнага з іх.

Прынцып сатворчасці выяўляецца ў тым, што праграма ствараецца, развіваецца і рэалізуецца ўсімі ўдзельнікамі, якія ўзгадняюць свае каштоўнасныя арыентацыі і мэты ўзаемадзеяння, прыярытэтныя напрамкі дзейнасці, спосабы дасягнення мэтаў.

Прынцып дынамікі выражаецца ў тым, што праграма не можа разглядацца як статыстычнае з'ява – яна знаходзіцца ў пастаянным развіцці адпаведна дынаміцы сацыякультурнага развіцця грамадства, соцыума, адукацыйнай асяроддзя, развіцця яе ўдзельнікаў калектыву і асобы кожнага суб'екта выхаваўчага працэсу.

Прынцып інтэграцыі заключаецца ў арыентацыі на ўяўленні аб цэласнасці асобы і бесперапыннасці працэсу яе развіцця, інтэграцыю умоў для развіцця яе інтэлектуальнай, эмацыянальна-пачуццёвай і дзейнаснай сфераў.

Прынцып самавызначэння выяўляецца ў накіраванасці праграмавання не на ўсярэдненую мадэль асобы, а на развіццё ў суб'ектаў выхаваўчага працэсу здольнасці праектаваць ўласную дзейнасць, фарміраваць патрэбы ў самаразвіцці, вопыту самарэалізацыі, гатоўнасці да выпрацоўкі ўласнай праграмы дзейнасці.

Прынцып стваральнай творчай дзейнасці выяўляецца ў арыентацыі праграмы на фарміраванне ў яе ўдзельнікаў пазітыўнага вопыту ўзаемадзеяння з навакольным светам, самарэалізацыі ў сацыяльна і асобасна-значнай творчай дзейнасці.

Прынцып гуманізму выяўляецца ў арыентацыі на ідэал гарманічна развітой асобы, як асобы, якая жадае і ўмее жыць у гармоніі з сабой і навакольным светам, надзеленай здольнасцю і патрэбай да самаразвіцця.

 

Мэта: стварэнне неабходных умоў для фарміравання грамадзянскіх і патрыятычных якасцей навучэнцаў, развіццё сацыяльна сталай творчай асобы, здольнай быць суб'ектам сваёй жыццядзейнасці, засваенне навучэнцамі гуманістычных каштоўнасцей, ідэалогіі беларускай дзяржавы, культурных і духоўных традыцый беларускага народа.

 

Задачы:

 

  1. Далучыць навучэнцаў да сістэмы сацыякультурных каштоўнасцяў, якія адлюстроўваюць багацце і своеасаблівасць гісторыі і культуры свайго краю, народа.
  2. Стварыць спрыяльныя ўмовы для фарміравання цікавасці да гісторыі роднага краю, імкнення да самастойнага пошуку пры вывучэнні роднай гісторыі.
  3. Паглыбляць пачуццё любові і прыхільнасці да роднага краю, фарміраваць цікавасць да мінулага і сучаснасці ў жыцці Радзімы, да духоўных каштоўнасцей народа.
  4. Фарміраваць у навучэнцаў пачуццё нацыянальнай самасвядомасці, грамадзянскасці і адказнасці за лёс сваёй Радзімы, усведамленне сваёй этнічнай прыналежнасці да пэўнай культуры, народа, нацыянальнай самасвядомасці.
  5. Выхоўваць павагу да закона, нормаў калектыўнага жыцця, развіццё сацыяльнай і грамадзянскай адказнасці як найважнейшай характарыстыкі моладзі, што выяўляецца ў клопаце пра дабрабыт сваёй краіны, яе ўмацаванне і абароненасць.
  6. Стварыць адзіны комплекс грамадзянскага, патрыятычнага навучання і выхавання, які рэалізуецца, у ходзе правядзення пазакласнай і пазаўрочнай работы.

Прагназуемы вынік:

 

каштоўнаснае стаўленне да роднага краю, свайго народа, айчыннай культурна-гістарычнай спадчыны, дзяржаўнай сімволікі, законаў Рэспублікі Беларусь, народных традыцый, старэйшага пакалення;

элементарныя ўяўленні аб інстытутах грамадзянскай супольнасці, найбольш значных старонках гісторыі краіны, аб этнічных традыцыях і культурным набытку свайго краю, аб прыкладах выканання грамадзянскага і патрыятычнага доўгу;

першапачатковы вопыт спасціжэння каштоўнасцяў грамадзянскай супольнасці, нацыянальнай гісторыі і культуры;

вопыт ролевага ўзаемадзеяння і рэалізацыі грамадзянскай, патрыятычнай пазіцыі;

вопыт сацыяльнай і міжкультурнай камунікацыі;

пачатковыя ўяўленні аб правах і абавязках чалавека, грамадзяніна, сем'яніна, таварыша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тэматычныя блокі зместу

 

МЫ І НАША ШКОЛА

 

         Праекты блока “Самакіраванне ў школеˮ, “Шосты школьны дзеньˮ, “Мы за здаровы лад жыцця!ˮ, “Зрабі сам, навучы іншагаˮ дапамогуць развіць у навучэнцаў самастойнасць, ініцыятыўнасць, актыўнасць, беражлівасць, прывіць навыкі здаровага ладу жыцця, выхоўваць свядомае стаўленне да выканання даручэнняў, грамадзянскую культуру, пачуццё гонару за сваю школу.

 

 

Я І МАЯ МАЛАЯ РАДЗІМАˮ

         Праекты блока “Вывучаем родны край гуляючыˮ, “Ветэран жыве побачˮ дапамогуць глыбей даведацца пра гісторыю школы, вёскі, раёна, пазнаёміцца з нацыянальнымі традыцыямі, гісторыяй лёсаў знакамітых людзей раёна. Знаёмства з мінулым, сапраўдным і магчымым будучым малой радзімы, будзе спрыяць фарміраванню ў навучэнцаў светапогляду, у які ўключаны ўсведамленне сваёй прыналежнасці да пэўнай нацыі і, як следства - гонар за гэта. Паходы, экскурсіі, сустрэчы з цікавымі людзьмі, праца з рознымі крыніцамі інфармацыі, пошукава-даследчая дзейнасць пашыраюць кругагляд, навучаць цярпенню, настойлівасці ў дасягненні мэты.

 

 

РАЗАМ У АДЗІНСТВЕˮ

            Праекты блока “Школа, дом – адна сям'яˮ “Не побач, а разамˮ, “Школа без правапарушэнняўˮ, “Акадэмія міласэрнасціˮ закліканы спрыяць актывізацыі і ўдасканаленню грамадзянска-патрыятычный працы. Толькі агульная праца навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў, аб'яднаных натхненнем, дапамогуць стварыць спрыяльныя ўмовы для фарміравання ў навучэнцаў цікавасці да гісторыі роднага краю, імкнення да самастойнага пошуку і вывучэнне роднай гісторыі. Праекты дапамогуць выхаваць павагу да закону, нормаў калектыўнага жыцця, развіццё сацыяльнай і грамадзянскай адказнасці як найважнейшай характарыстыкі моладзі, што выяўляецца ў клопаце пра дабрабыт сваёй краіны, яе ўмацаванне і абароненасць.

 

Тэхналагічныя аспекты выхаваўчага працэсу

 

         Прыярытэтнай формай работы з навучэнцамі вызначана сацыяльна значная праектная дзейнасць. Побач з выкарыстаннем розных формаў рэалізацыі праграмы выхавання, мы падкрэсліваем асаблівую значнасць праектных тэхналогій. Праектаванне немагчыма без разумення сістэмы каштоўнасцяў, якія ў якасці асноўных ідэй павінны пранізваць увесь змест адукацыйнага працэсу, вызначаць наш культурна-адукацыйны ідэал.

 

 

 

Маніторынг вынікаў

 

            Прагназуемы вынік асваення праграмы выхавання выяўляецца ў сфарміраванасці ў навучэнцаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі.

         Праграма арыентавана на наступныя выяўленыя намі прыкметы сфарміраванасці грамадзянскай культуры. На першай ступені адукацыі: фарміраванне першасных ведаў аб родным краі, гонару за гісторыю свайго горада, вёскі, рэгіёна, краіны і яе знакамітых людзей. На другой ступені паказчыкі сфарміраванасці грамадзянскай культуры дапаўняюцца: фарміраваннем грамадзянскіх і маральных ідэалаў, удзелам у розных формах грамадска карыснай, турысцка-краязнаўчай дзейнасці, усведамленнем грамадзянскай адказнасці як нормы грамадскіх паводзін. Аб сфарміраванасці грамадзянскай пазіцыі навучэнцаў на трэцяй ступені можна меркаваць па тым, ці ўвайшлі нормы паводзін у звычку, авалодалі навучэнцы навыкамі кантролю за ўласнымі дзеяннямі, суадносяцца ўчынкі з наступствамі для навакольных людзей. Наколькі развіта пачуццё патрыятызму і як яно выяўляецца ў рэальным жыцці. Наколькі з пакалення ў пакаленне перадаюцца вечныя каштоўнасці: любоў і павага да Радзімы, сумленнасць, справядлівасць, пачуццё нацыянальнай годнасці, сяброўства паміж народамі, павага да старэйшага пакалення, абавязку, міласэрнасці, пачуццё гаспадара, працы - асноўнай крыніцы духоўнага і матэрыяльнага багацця і дабрабыту чалавека, умовы паспяховага развіцця грамадства.

 

 

 

 

свернуть

План мероприятий по реализации программы воспитания на 2021-2025 гг.

План мерапрыемстваў па рэалізацыі праграмы выхавання Дзяржаўнай установы адукацыі “Пагосцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Салігорскага раёна” на 2021-2025 гг.

Мерапрыемства

Адказны

1.

Аналіз якасці выхавання з прымяненнем новых дыягнастычных тэхналогій і выкарыстаннем сучасных інфармацыйных методык

Кіршанкова І.М.

2.

Правядзенне мерапрыемстваў у рамках Года гістарычнай памяці

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

3.

Ажыццяўленне мерапрыемстваў па выхаванні паважлівых адносін да дзяржаўных сімвалаў (размяшчэнне, выкарыстанне флага, герба, гімна ў час урачыстых мерапрыемстваўі)

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

4.

Развіццё традыцый установы адукацыі (сімволіка, летапісы, школьны музей, знакамітыя выпускнікі ўстановы адукацыі)

Кіршанкова І.М.

5.

Правядзенне мерапрыемстваў па азнаямленні навучэнцаў з выбарчым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, дасягненнямі ў сацыяльна-эканамічнай, навуковай, спартыўнай, культурнай сферах

 

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

6.

Фарміраванне інфармацыйнай культуры навучэнцаў, у тым ліку:

-правядзенне інфармацыйных гадзін;

- рэалізацыя інфармацыйна-адукацыйнага праекта “Школа актыўнага грамадзяніна” для VIII–XI класаў;

-арганізацыя і правядзенне тэматычных лекцый, семінараў, круглых сталоў, дыспутаў, прэс-канферэнцый;

-прагляд і абмеркаванне фільмаў, мультымедыйных прэзентацый;

-арганізацыя сустрэч з заслужанымі дзеячамі навукі і культуры, выстаў, тэматычных экспазіцый

і інш.;

-афармленне інфармацыйных стэндаў;

-выпуск школьнай газеты;

-размяшчэнне інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі, у групах установы адукацыі ў сацыяльных сетках.

Кіршанкова І.М. класныя кіраўнікі

Лычкоўская А.С.

 

7.

Стварэнне ўмоў па забеспячэнні інфармацыйнай бяспекі навучэнцаў, мінімізацыі рызык, звязаных з прычыненнем інфармацыяй шкоды здароўю, нармальнаму фізічнаму, інтэлектуальнаму, псіхічнаму, духоўнаму і сацыяльнаму развіццю дзяцей і вучнёўскай моладзі

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

8.

Правядзенне мерапрыемстваў грамадзянска-патрыятычнай накіраванасці, у тым ліку:

-урачыстае уручэнне падарачнага камплектнага выдання  “Я – грамадзянін Рэспублікі Беларусь”;

-удзел у рэспубліканскіх акцый “Квітней, Беларусь!”, “Мы – грамадзяне Беларусі”; “100 ідэй для Беларусі”, “За любімую Беларусь” і іншых;

-удзел у рэспубліканскіх патрыятычных акцыях “Героі Перамогі”, “Дзякуй за Перамогу”, прысвечаных Перамоге савецкага народа ў Вялікай Айчыннай вайне;

-удзел у рэспубліканскай патрыятычнай акцыі дзяцей і вучнёўскай моладзі “Кветкі вялікай Перамогі”;

-арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў, прысвечаных Чарнобыльскай трагедыі;

- арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў да 80-годдзя з дня трагедыі ў Хатыні;

-удзел у рэспубліканскай акцыі “Архівы – школе”;

-удзел у рэспубліканскім конкурсе “Зорны паход” па месцах воінскай славы;

-удзел у акцыі “Жывая гісторыя”;

-удзел у месячніку ваенна-патрыятычных спраў, прысвечаным 100-годдзю ўзброеных сіл Рэспублікі Беларусь;

-удзел у рэспубліканскай спартыўна-патрыятычнай гульні “Зарніца”;

-арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў да Дня беларускай пісьменнасці;

-арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў, прымеркаваных да значных для рэспублікі дат і юбілеяў беларускіх паэтаў і пісьменнікаў, літаратурных гасцёўняў, вечароў знаёмства з кнігай, правядзенне акцый.

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

9.

Арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў, прысвечаных Дню незалежнасці Рэспублікі Беларусь, Дню канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, Дню яднання народаў Рэспублікі Беларусь

і Расіі, іншым дзяржаўным святам і памятным датам

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

Лычкоўская А.С.

10.

Удзел у:

-рэспубліканскай патрыятычнай акцыі “Жыву ў Беларусі і тым ганаруся”;

- усебеларускай моладзевай экспедыцыі “Маршрутамі памяці. Маршрутамі адзінства”;

-рэспубліканскім грамадзянска-патрыятычным праекце “Збяры Беларусь у сваім сэрцы”;

-рэспубліканскай акцыі “Я гэты край Радзімаю заву”;

-рэспубліканскім конкурсе навуковых краязнаўчых работ.

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

Лычкоўская А.С.

 

11.

Арганізацыя мерапрыемстваў патрыятычнай накіраванасці ў рамках святкавання вызвалення Рэспублікі Беларусь ад фашысцка-нямецкіх захопнікаў, у тым ліку:

-“Мы перамаглі!”, “Кветкі Вялікай Перамогі”; “Дом без адзіноты”, “Ветэран жыве побач”; вахт

і маршрутаў памяці “Слава табе, пераможчык-салдат!”, “Дарогамі вайны”, “Героі Беларусі”;

-вядзення банка дадзеных аб ветэранах вайны і працы, сем’ях загінуўшых воінаў;

-работа валанцёрскага атрада, добраўпарадкаванне і ўтрыманне ў належным стане воінскіх пахаванняў, помнікаў  воіскай славы, мемарыяльных комплексаў;

-арганізацыя сустрэч з ветэранамі Вялікай Айчыннай вайны

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

 

12.

Удзел у патрыятычнай акцыі “Збяры Беларусь у сваім сэрцы”

Удзел у рэспубліканскай акцыі “Жыву ў Беларусі і тым ганаруся”

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

13.

Фарміраванне грамадзянскасці і патрыятызму сродкамі музейнай педагогікі:

-арганізацыя даследчай дзейнасці;

-стварэнне тэматычных экспазіцый, у тым ліку прысвечаных Году гістарычнай памяці, генацыду беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны.

Кундзелева В.А.

14.

Правядзенне мерапрыемстваў  патрыятычнай накіраванасці сярод навучэнцаў членаў ГА “БРСМ”, ГА “БРПА”, у тым ліку:

-збору “Я – піянер сваёй краіны”, прысвечанага Дню піянерскага сяброўства;

-рэспубліканскага конкурсу агітбрыгад “Запалі агонь дабра”

Лычкоўская А.С.

 

15.

Фарміраванне грамадзянскай сталасці і гатаўнасці да службы ва Узброеных Сілах Рэспублікі Беларусь:

-арганізацыя і правядзенне экскурсій у воінскія часткі, сустрэчы з прадстаўнікамі ваенкаматаў, воінамі-інтэрнацыяналістамі, ваеннаслужачымі;

-удзел у мерапрыемствах, прысвечаных Дню Абаронца Айчыны, Дню вывада войск з Афганістана;

-удзел у конкурсах даследчых работ патрыятычнай накіраванасці “Два пакалення ветэранаў:

ад Вялікай Айчыннай вайны да Афганскай”, “Пісьмо салдату”

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

16.

Правядзенне мерапрыемстваў па прававым выхаванні, павышэнні ўзроўню прававой культуры навучэнцаў, у тым ліку:

-стварэнне і аднаўленне ўгалкоў прававых ведаў;

-укараненне інавацыйных тэхналогій па прафілактыцы супрацьпраўных паводзін непаўналетніх;

-правядзенне мерапрыемстваў па прафілактыцы правапарушэнняў, бяспекі жыццядзейнасці

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

17.

Правядзенне мерапрыемстваў па духоўна-маральным выхаванні:

-узел у дабрачыннай рэспубліканскай акцыі “Цуды на Каляды”;

-правядзенне дабрачынных акцый па аказанні дапамогі інвалідам, адзінокім грамадзянам, ветэранам вайны і працы (“Міласэрнасць без клапот”, “Падзялісь сваёй цяплынёй”, “Добрае сэрца”, “Клопат”, “Ветэран”, “Абяліск” і іншыя);

-правядзенне каляднай дабрачыннай акцыі “Шляхам дабра”

Кіршанкова І.М.

Лычкоўская А.С.

класныя кіраўнікі

18.

Рэалізацыя праграмы супрацоўніцтва паміж Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь і Беларускай Праваслаўнай царквой на 2020-2025 гг

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

19.

Правядзенне мерапрыемстваў, накіраваных на фарміраванне ў навучэнцаў умення жыць у палікультурным свеце, супрацьстаяць палітычнаму і рэлігіёзнаму экстрэмізму

Кіршанкова І.М. класныя кіраўнікі

20.

Удасканаленне сістэмы выхаваўчай работы сярод навучэнцаў па пытаннях забеспячэння бяспекі жыццядзейнасці насельніцтва, навучання дзяцей навыкам бяспечных паводзін, папулярызацыі  здаровага ладу жыцця, у тым ліку:

-укараненне інтэрактыўных форм навучання навучэнцаў навыкам бяспекі жыццядзейнасці;

-работа аб’яднанняў па інтарэсах па бяспечнай жыццядзейнасці;

-правядзенне факультатыўных заняткаў па накірунку “Бяспека жыццядзейнасці”;

-удзел у рэспубліканскіх прафілактычных акцыях “Дзень бяспекі. Увага усім”, “Канікулы без дыму і агню”, “Не пакідайце дзяцей адных”, “Моладзь”, “Бяспечны новы год”, аглядзе –конкурсу “Выратавальнікі вачыма дзяцей”

Кіршанкова І.М.

Лычкоўская А.С.

класныя кіраўнікі

21.

Арганізацыя і правядзенне летняй аздараўленчай кампаніі

Кіршанкова І.М.

Палупанава С.Г.

22.

Арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў у рамках міжнародных і рэспубліканскіх Дзен здароўя

Кіршанкова І.М.

Палупанава С.Г.

класныя кіраўнікі

23.

Правядзенне спартыўна-масавых і фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў з навучэнцамі;

-падрыхтаванасць у праграме фізкультурна-спартыўнага руху “Алімпійскія надзеі Беларусі”;

-спаборніцтваў па рухальным гульням “Вас выклікае спартландыя”;

-спартакіяды па летняму і зімняму шматбор’ю сярод дапрызыўнай і прызыўнай моладзі; “Абаронца Айчыны”;

-спартакіяды па тэхнічных відах спорту;

-турыстычных злётаў.

Палянок У.П.

24.

Удзел у мерапрыемствах, арыентаванах на фарміраванне станоўчых установак на здаровы лад жыцця, асабістай адказнасці навучэнцаў за стан свайго здароўя, у тым ліку:

-рэалізацыя праекта па здаровым ладзе жыцця “Жыццё паза залежнасцей”

Кіршанкова І.М.

Палупанава С.Г.

25.

Прафілактыка ўжывання наркатычных сродкаў, правядзенне мерапрыемстваў, у тым ліку:

-тыдняў прафілактыкі шкодных звычак;

-акцый па прафілактыцы наркаманіі, алкагалізму, курэння;

-тэматычных бацькоўскіх сходаў з запрашэннем спецыялістаў: урачэй, псіхолагаў, супрацоўнікаў праваахоўных органаў;

-тэматычных вечароў, конкурсаў

Кіршанкова І.М. Палупанава С.Г.

класныя кіраўнікі

26.

Рэалізацыя праграм роўнага навучання

Кіршанкова І.М.

Палупанава С.Г.

27.

Правядзення мерапрыемстваў па пытаннях прафілактыкі суіцыдальных паводзін, дапамогі навучэнцам, якія знаходзяцца ў цяжкай жыццёвай сітуацыі, у тым ліку:

-мерапрыемстваў па  прафілактыцы суіцыдаў;

-акцый “Падары ўсмешку сябру”, “Твой выбар – тваё жыццё”, “Дзень пазітыву”, “Мы патрэбны адзін аднаму”;

-мерапрыемстваў па вырашэнні канфліктных сітуацый;

-семінараў для законных прадстаўнікоў навучэнцаў.

Кіршанкова І.М.

класныя кіраўнікі

28.

Правядзенне мерапрапрыемстваў, накіраваных  на фарміраванне ў навучэнцаў бяспечных паводзін пры любых формах замаху на палавую недатыкальнасць, а таксама махлярства і іншых супрацьпраўных праяўленняў з выкарыстаннем сеткі Інтэрнет у адносінах непаўналетніх:

-трэнінгаў; інтэрнет-канферэнцый, дыскусій; тэматычных бацькоўскіх сходаў з запрашэннем спецыялістаў, псіхолагаў, дактароў, супрацоўнікаў праваахоўных органаў;

-правядзенне практычных заняткаў па растлумачванні правіл карыстання Інтэрнетам, паводзін пры зносінах у сацыяльных сетках і на вуліцы;

-семінараў для педагагічных работнікаў, навучэнцаў і законных прадстаўнікоў

Кіршанкова І.М

Чэчка І.У.

 

свернуть

Киноуроки в школах мира

Международный культурно-гуманитарный проект

«Киноуроки в школах мира»

   

 

Международный культурно-гуманитарный проект «Киноуроки в школах мира» реализуется Автономной некоммерческой организацией «Центр развития интеллектуальных и творческих способностей „Интелрост“» (г. Санкт-Петербург, Россия) и нацелен на создание инновационной системы нравственного воспитания, охватывающей все ступени общего образования (https://kinouroki.org).

В разделе размещены: краткое описание проекта; Положение о Международном конкурсе социальных практик; ссылки на 31 киноурок – детские короткометражные художественные фильмы и методические пособия к ним, предназначенные для проведения занятий по духовно-нравственному воспитанию в школах. Фильмы проекта созданы благодаря участию более двух миллионов школьников 52 субъектов Российской Федерации в благотворительной акции «Киноэкология». 

 
свернуть

План мероприятий по выполнению Программы сотрудничества между Министерством образования Республики Беларусь и Белорусской Православной Церковью на 2020–2025 годы

План мероприятий по выполнению Программы сотрудничества между Министерством образования Республики Беларусь и Белорусской Православной Церковью на 2020–2025 годы в Государственном учреждении образования «Погостский учебно-педагогический комплекс детский сад-средняя школа Солигорскогорайона»

 

п/п

Наименование  мероприятий

Сроки

исполнения

Ответственные

1.

Освещение хода выполнения Программы в средствах массовой информации, на официальном интернет-сайте учреждения образования

постоянно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР,

Ярмошук Н.Н., учитель информатики

2.

Организационное и научно-методическое обеспечение деятельности по вопросам духовно-нравственного, патриотического и семейного воспитания обучающихся на православных традициях белорусского народа

2021-2025

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

3.

Участие в Международных Рождественских чтениях, Белорусских Рождественских чтениях, посвященных Дням славянской письменности и культуры

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР,

учителя-предметники

4.

Проведение совместных «круглых столов» по духовно-нравственному воспитанию обучающихся

2021- 2025

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

5.

Проведение для педагогических работников ознакомительных экскурсий и паломнических поездок к культурно-историческим памятникам и православным святыням

постоянно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

6.

Изучение, обобщение и распространение опыта работы лучших педагогических коллективов и отдельных педагогов по духовно-нравственному воспитанию обучающихся

2021-2025

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

7.

Чествование в рамках празднования Дня Учителя педагогов, достигших наибольших результатов в духовном возрождении, православном образовании, духовно-нравственном воспитании детей и молодежи

ежегодно, октябрь

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

8.

Организация по желанию обучающихся и их законных представителей факультативных занятий, кружков по изучению основ православной культуры

постоянно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

9.

Участие в областной олимпиаде по православной культуре для обучающихся V-VI, VII-VIII  классов

ежегодно, апрель-май

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР,

Кунделева В.А., учитель истории обществоведения

10.

Проведение в учреждениях образования цикла тематических бесед по истории православия и его роли в формировании государственности белорусского народа, традиционных нравственных и семейных ценностей

постоянно

Классные руководители

11.

Реализация проектов, акций, конкурсов, проведение квестов среди обучающихся

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

12.

Проведение экскурсий, организация велопробегов к культурно-историческим памятникам и православным святыням

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

13.

Проведение мероприятий, посвященных 80-летию Победы советского народа в Великой Отечественной войне

2025

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

14.

Участие в мероприятиях, посвященных празднику Рождества Христова:

рождественских балов;

благотворительных елок, концертов;

выставок декоративно-прикладного творчества и т.д.

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

15.

Проведение мероприятий, посвященных празднику пасхи Христовой:

тематических классных часов;

благотворительных концертов и т.д.

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

16.

Проведение мероприятий, посвященных Дню Матери и празднику Покрова Пресвятой Богородицы

ежегодно, октябрь

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

17.

Организация книжных выставок-экспозиций ко Дню белорусской письменности, Дню славянской письменности и культуры, дню православной книги в рамках календаря знаменательных и памятных дат

ежегодно

Дуденко Л.Л., библиотекарь

18.

Участие в районном этапе Международного конкурса детского творчества «Красота Божьего мира»

ежегодно,

1 сентября-

1 ноября

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

19.

Участие в районном этапе республиканского конкурса «Кладезь Мудрости»

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

20.

Проведение классных часов и других мероприятий, посвященных формированию у обучающихся отношения к семье, уважения к семейным ценностям и традициям

ежегодно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители

21.

Организация совместной работы по духовно-нравственной, материальной поддержке детей из многодетных, неблагополучных семей, детей-инвалидов, детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей

постоянно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители,

Чечка И.В., педагог социальный

22.

Совместная работа по материальной и духовной поддержке инвалидов, одиноких пожилых людей, ветеранов войны и труда, организация шефской работы учащейся молодежи в традициях милосердия и благотворительности белорусского народа

постоянно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители, Лычковская Е.С., педагог-организатор

23.

Привлечение учащейся молодежи к работе по восстановлению и охране памятников истории и культуры, уходу за могилами и местами захоронения защитников Отечества

2021-2025

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители,

Лычковская Е.С., педагог-организатор

24.

Проведение мероприятий, направленных на формирование навыков здорового образа жизни, профилактику девиантного поведения, социального сиротства

постоянно

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР, классные руководители,

Полупанова С.Г., ответственный за ЗЛЖ,

Чечка И.В., педагог социальный

25.

Проведение совместных воспитательных мероприятий в учреждении образования в рамках шестого школьного дня по вопросам духовно-нравственного воспитания и профилактике зависимостей

2021-2025

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР

26.

Зачисление детей в совместные летние оздоровительные лагеря для детей и молодежи

ежегодно,

июнь - август

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР,

классные руководители

27.

Проведение в оздоровительном лагере в летний период мероприятий духовно-нравственного  и патриотического содержания.

ежегодно,

июнь - август

Киршанкова И.Н.. заместитель директора по УВР,

воспитатели

Заместитель директора по

учебно-воспитательной работе                                                              И.Н.Киршанкова

свернуть

Взаимодействие с семьей

Организация и проведение информационных часов в учреждениях образования РБ

Организация и проведение информационных часов в учреждениях образования РБ

Основные источники информации.

периодическая печать

словари и справочники.

телевизионные передачи.

радиопередачи.

сеть Интернет.

Учитель сообщает тематику, цель информационного часа, обосновывает актуальность обсуждаемой проблемы, устанавливает очередность выступающих.

 

Организация и проведение информационных часов

в учреждениях образования РБ

 

План

1. Цели и задачи проведения информационных часов в учреждениях образования РБ.

2. Типология информационных часов.

  2.1. Формы проведения обзорных информационных часов.

  2.2. Формы проведения тематических информационных часов.

3. Организация информационного часа.

4. Актуальность подачи материалов.

5. Источники информации.

Цели и задачи проведения информационных часов

в учреждениях образования РБ

 

Информационный час - форма просветительской работы среди учащихся, направленной на

- воспитание гражданской, нравственно-правовой, информационной культуры молодежи,

- формирование ее кругозора, социальной и политической зрелости.

Основные задачи проведения информационных часов в учреждениях образования:

- помочь учащимся сориентироваться в потоке событий,

- выработать свою активную гражданскую позицию,

- почувствовать собственную социальную значимость,

- осознанно участвовать в общественно-культурной жизни учебного заведения, города, республики,

- отстаивать личные интересы с учетом собственной социальной безопасности.

Информационные часы целесообразно проводить еженедельно в соответствии с расписанием. Представляет интереспериодическое проведение обзорного информационного часа со свободным выбором тем (1 раз в месяц).

Типология информационных часов

По количеству рассматриваемых тем и глубине обсуждения проблемы информационные часы подразделяются на обзорные и тематические.

Обзорный информационный час - это краткий обзор основных политических, культурных и спортивных событий, произошедших за определенный отрезок времени в стране и за рубежом.

 

Формы проведения  информационных часов

"Информация +" - одна из наиболее распространенных форм информирования учащихся и предполагает ознакомление учащихся с событиями в стране и за рубежом по определенной схеме "+" указывает на то, что помимо изложения материала по теме выступающий предусматривает демонстрацию наглядного материала, комментирует сообщение, обменивается мнениями с классом, группой.

"Информ-дайджест" - еженедельная "пятиминутка" со свободным выбором тем. Каждый из учащихся, предварительно проанализировав общественно-политические события за минувшую неделю, знакомит класс, группу с наиболее интересными и значимыми материалами из прессы, информационных радио- и телепередач.

"Спрашивали - отвечаем" - форма обзорного информационного часа по заранее отобранным, наиболее актуальным для ребят проблемам. Предварительно собираются сведения у учащихся о том, какие события современной жизни их заинтересовали более всего. Полученные вопросы распределяются между учащимися в классе, группе, затем подбирается материал и готовятся выступления.

"Встречи с молодежными журналами" - ежемесячный обзорный информационный час по материалам молодежных журналов. Форма проведения - поочередное выступление учащихся с обзором и обсуждением наиболее понравившихся материалов общественно-политического характера, помещенных в журналах "Юность", "Ровесник", "Смена" и др.

"Фотокамера смотрит в мир" - информационный час в форме поочередной демонстрации всеми учащимися фотографий из газет и журналов с кратким комментарием важнейших событий. После окончания мероприятия фотографии прикрепляются в соответствующий раздел на доску (стенд). Таким образом, смонтированный обзор событий остается на 3 - 4 дня для всеобщего обозрения.

Формы проведения тематических информационных часов

"Беседа "за круглым столом" - форма изучения актуальной социальной проблемы и свободного обмена мнениями по ней. Беседа может быть начата тематическим выступлением ведущего или гостя информационного часа (историком, юристом, экологом, депутатом), а также просмотром видеофрагмента по проблеме. После этого учащиеся дополняют сообщение с мест, задают вопросы, организуется коллективный анализ проблемы и активный обмен мнениями. В заключение формулируются выводы по теме (например: "Права молодежи в Беларуси", "Чернобыль: вчера, сегодня, завтра", "Профилактика правонарушений среди учащейся молодежи" и др.).

"Политическая дискуссия" - тематический информационный час с целью исследования проблемных и спорных политических вопросов ("Альтернативная служба в армии", "Международный терроризм: где же выход?", "Нужен ли нам союз с Россией?"). Участники заранее делятся на группы, имеющие разные или противоположные мнения. Для дискуссии характерны тщательная теоретическая подготовка участников и обстоятельный анализ аргументации противоположной концепции. В результате коллективного творческого мышления учащиеся формируют умение анализировать политическую жизнь, видеть противоречия действительности и находить пути их решения.

"Как это было" - форма тематического информационного часа, анализирующая одно из значимых событий по примеру одноименной телепередачи. Большая роль отводится ведущему (классный руководитель, куратор или наиболее подготовленный учащийся). Ведущий дает основные исторические и политические справки, представляет гостей и организует диалог. Выступления должны быть краткими (3 - 5 мин) и посвящены конкретному факту, позволяющему углубить и разнообразить знания слушателей. Рекомендуется использование видеоматериалов, фотоиллюстраций и т.п.

"Годы и люди" - тематический информационный час, посвященный биографиям, профессиональным достижениям деятелей культуры, политики, экономики у нас в стране и за рубежом.

"Пресс-конференция" - форма информационного часа с элементами ролевой игры. Участники пресс-конференции - "журналисты" и "фотокорреспонденты" - интервьюируют докладчика, выступающего в роли политика, ученого, деятеля искусства и т.д.

Организация информационного часа

Организация информационного часа включает этап подготовки и этап проведения.

Этап подготовки предполагает, прежде всего, выбор ведущего и распределение подтем информационного часа между его участниками. Ответственные за освещение каждого направления и ведущий предварительно назначаются классным руководителем или выбираются самими ребятами. В роли ведущего может выступать как сам классный руководитель, так и один из учащихся, лучше - лидер класса, группы, способный с легкостью увлечь сверстников, сфокусировать их внимание на определенной проблеме. Классный руководитель по необходимости участвует в подборе актуального материала, разрабатывает вопросы, конкретизирующие тему, определяет персональные и коллективные задания для учащихся с учетом уровня культуры и индивидуальных особенностей развития ребят, проводит индивидуальные консультации, уточняет цель и план проведения информационного часа.

Очень важно научить учащихся самостоятельно отбирать нужный материал для информационного часа. Для этого необходимо обратить их внимание на основные критерии отбора информации: актуальность, объективность, значимость, достоверность, оперативность, убедительность. Учащихся необходимо научить осмотрительно относиться к материалам сомнительного происхождения, тенденциозности, односторонней ориентации, националистической и шовинистической направленности.

Этап проведения. Ход информационного часа координирует ведущий или классный руководитель. Он сообщает тематику, цель информационного часа, обосновывает актуальность обсуждаемой проблемы, устанавливает очередность выступающих.

После каждого сообщения учащегося ведущий предусматривает для группы возможность:

- задать вопросы выступающему;

- дополнить сообщения новыми фактами, примерами;

- обменяться мнениями;

- сформулировать выводы по обсуждаемому вопросу.

После завершения всех выступлений и дискуссий ведущий подводит общий итог информационного часа.

При проведении обзорных информационных часов тематические направления не распределяются, но обязательной является подготовка каждого учащегося по наиболее заинтересовавшему его событию. Цель - выявление проблем, актуальных с точки зрения учащейся молодежи; пробуждение творческого поиска при подборе материала, достойного внимания сверстников. Не успевшим выступить (ведь готовились-то все) предлагается разместить свои материалы с указанием фамилии подготовившего на специально оформленном информационном стенде.

Для более глубокого обсуждения какой-либо злободневной проблемы целесообразно проведение тематических информационных часов.

Этап подготовки. Определение темы - один из наиболее важных моментов подготовки тематического информационного часа. Формальный подход к выбору темы, не учитывающий важнейшие требования - актуальность информативного материала, т.е. связь его с ведущими проблемами молодежи, государства, мировой общественности, ведет к снижению личной заинтересованности и воспитательного воздействия информационного часа на учащихся. Очень важна в воспитательном отношении такая позиция классного руководителя при которой педагог не просто предлагает учащимся разработанную им тематику, а обсуждает ее вместе с ними. Итогом коллективного обсуждения становится рассмотренная и одобренная активом учащихся перспективная тематика информационного часа. В результате уже с первого момента подготовки информационного часа учащиеся поставлены в позицию активных его участников.

К тематическому информационному часу заранее разрабатываются вопросы, конкретизирующие тему, подбирается рекомендуемая литература, готовятся наглядные пособия, аудио- и видеосюжеты, по необходимости (и по возможности) ведется работа в Интернете.

Этап проведения. Тематический информационный час может быть организован в форме беседы, в ходе которой учащиеся делают сообщения по отдельным вопросам темы, или в форме дискуссии.

Значительно повышают интерес к освещаемой на тематическом информационном часе проблеме и собственные видеосюжеты ребят: "корреспондент" в присутствии "оператора" с видеокамерой проводит тематический блиц-опрос в многолюдном месте своего учебного заведения (в холле, столовой, актовом зале). Вопросы готовятся заранее (например: "Как Вы относитесь к альтернативной службе в армии?", "Что бы Вы предпочли для себя (своего сына)?" и т.п.), а респондентами могут являться как учащиеся, так и администрация учебного заведения, родители, случайные посетители. Сколько эмоций вызывает у ребят последующий видеопросмотр калейдоскопа мнений со знакомыми лицами на экране! А ведь это не просто игра - невольно приходится вникнуть в проблему, согласиться или поспорить с высказанным мнением. Подобное начало информационного часа, привлекая внимание учащихся к обсуждаемой теме, является благодатной почвой для последующего всестороннего исследования поставленной проблемы, побуждает к поиску и аргументированию собственного мнения.

Одна из разновидностей тематического информационного часа - "круглый стол" с присутствием компетентного лица по проблеме и активным вовлечением учащихся в дискуссию. Информация по теме может быть изложена как самим гостем (историком, юристом, экологом, депутатом), так и лидером класса, учебной группы, способным с легкостью пробудить интерес к событию и создать обстановку раскрепощенного обмена мнениями.

Проблема для освещения на тематическом информационном часе может быть продиктована последними событиями в мире или предложена самими учащимися:

- правовой "ликбез";

- Чернобыль: вчера, сегодня, завтра;

- международный терроризм: где же выход?

- альтернативная служба в армии: "за" и "против";

- экология: в поисках пути выживания

Актуальность подачи материалов

Значимость освещения информации определяется в следующем представленном порядке:

1) государственная внутренняя политика (новейшие указы, распоряжения, пути решения проблем по различным отраслям, тенденции развития нашего общества, республиканские мероприятия и экономические достижения);

2) государственная внешняя политика (стратегические направления международной деятельности, правительственные визиты и прием делегаций, подписание договоров, участие Республики Беларусь в решении международных конфликтов);

3) новости из России и стран Содружества (реализация основных направлений государственной политики);

4) события в мире;

5) глобальные экологические проблемы и пути их решения;

6) новости науки, культуры, образования, здравоохранения, спорта.

Источники информации

 1) Периодическая печать. В первую очередь это государственные издания и главная государственная газета "Советская Белоруссия".Для придания яркости и динамизма выступлению по материалам из периодической печати рекомендуется предусмотреть использование фотоиллюстраций и рисунков из журналов, газет, альбомов, сатирических стихотворений, памфлетов, различных таблиц, схем, диаграмм, которые по необходимости могут воспроизводиться на доске;

2) Словари и справочники. Политический, экономический, юридический, философский словари, справочники "Страны мира", "Зарубежные молодежные организации" Отдельная информация из словарей и справочников может размещаться и периодически обновляться на специально оформленных стендах (например, "Время, события, люди", "Планета") под рубрикой "Твой политический словарь".

3) Телевизионные передачи.

- документальные и хроникальные фильмы,

- информационно-аналитические передачи,

- ток-шоу,

- интервью.

Понятие «политически образованная личность» включает умение ориентироваться в текущих политических событиях. Наиболее оперативно это позволяет сделать систематическое просматривание информационных и аналитических телепрограмм. Для граждан Беларуси особенный интерес представляют такие телепрограммы как "Панорама", "Наши новости", Рекомендуется использовать и коллективный просмотр видеосюжетов.

4) Радиопередачи.

- радиоинтервью,

- сводки новостей,

- радиокомментарии компетентных лиц

5) Сеть Интернет

 

источник: https://gymn4grodno.schools.by/pages/organizatsija-i-provedenie-informatsionnyh-chasov-v-uchrezhdenijah-obrazovanija-rb

 
свернуть

Модель "Школа гражданско-патриотического воспитания"

ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ

ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ

Экологическое воспитание школьников

    Сегодня как никогда перед человечеством стоит вопрос о необходимости изменения своего отношения к природе и обеспечения соответствующего воспитания и образования нового поколения.

В современном сложном, многообразном, динамичном, полном противоречий мире проблемы окружающей среды (экологические проблемы) приобрели глобальный масштаб. Основой развития человечества должно стать содружество человека и природы. Каждый должен понять, что только в гармоничном сосуществовании с природой возможно дальнейшее развитие нашего общества.

Человеку необходимы новые знания, новая система ценностей, которые, безусловно, нужно создавать и воспитывать с детства. С детства надо учиться жить в согласии с природой, ее законами и принципами.

Экологическое образование и воспитание в школе должно охватывать все возрасты,  должно стать приоритетным. Экологическими знаниями должны обладать все.

Задача школы состоит не только в том, чтобы сформировать определенный объем знаний по экологии, но и способствовать приобретению навыков научного анализа явлений природы, осмыслению взаимодействия общества и природы, осознанию значимости своей практической помощи природе.

В настоящее время экологизация воспитательной работы школы стала одним из направлений развития системы школьного образования.

Целью работы школы по экологическому воспитанию обучающихся является обобщение накопленного опыта, в частности внеклассной работы по экологии:

 
свернуть